8/10/2012

Ev Yapımı Erik Suyu ve meybuz :)

Yazın kola gazoz gibi asitli içecekler içmek yerine evinizdeki meyvelerden - malzemelerden hazırlayabileceğiniz katkısız içecekleri içmek daha mantıklı değilmi ?

malzemeler
1 kilo kırmızı erik (mürdüm eriği)
2 litre kadar su
1 su bardağı şeker

yapılışı:
- Erikleri bol suyla yıkıyoruz.
- Bıçakla 4e bölüp çekirdeğini çıkarıyoruz büyük ve geniş tencereye koyuyoruz 
- Suyuda ilave edip ocağa koyuyoruz.
- Kaynamaya başlayınca şekerimizi ilave edip karıştırıyor ve 1-2 dakika daha kaynatıyoruz.
-İsteğe göre şeker miktarını arttırabilirsinizde.
-Başka bir kabın üzerine ince bi süzgeç koyup erikleri ve suyunu süzdürün.Süzgeçte kalan erikleri kaşık yardımıyla ezin.



      ! not:  Erikleri tencereye bütünde atabilirsiniz.Sonuçta kaynadığı zaman yumuşayıp dağılacak ve biz bunu ezip süzdüğümüz için çekirdekleriyle posası dışarda kalcak.Ben evde tek olduğum için uğraş olsun diye böyle yapıyorum galiba :)




Posasınıda eskiden meybuz dondurmaları vardı (20li yaş ve üstü bilir şimdilerde yok galiba görmüyorum hiç bi dondurma dolabında :) buz kalıplarına posasıyla suyunu karıştırıp döküyorum. Ortaya böyle buzlar çıkıyo ister erik suyunun içine atın ister tek olarak tüketin.Serin serin iyi gidiyor :)

(Unutkan ben:/ gene aklıma gelmedi bu buzları erik suyunu süslemede kullanmak)


Bunlarda bugünün ojeleri :) süslesemmi süslemesemmi karar veremedim zatende akşam oldu. en iyisi böyle kalsın 2 güne değiştirirm zaten :)


Haydin hoşçakalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder