10/30/2012

Kadayıf dolması mı desem sarması mı desem bilemedim :)

Merhabalar
Epeydir canım kadayıf istiyordu ama kuru degil yaş kadayıf alıp evde kendim yapmak istiyordum sonunda denk getirip alıp yaptım :) Ama kadayıfı yarım kilo alınca ve evde 2 kişi olunca artanıda napsam diye düşünürken netten bulduğum cevizli kadayıfı yapayım dedim. İyide etmişim iki çeşit tatlı oldu ve bence şahane oldu :D
Ve sizlere ilk deneyimlerim olan kadayıflı tatlıların tariflerini vermek istiyorum..


(Ben kadayıfı yarım kg aldığım için yarı yarıya böldüm yarısından da 10-12 kadar dolma çıkacaktır.)

Kadayıf Dolması için malzemeler:
250 gr kadar tel kadayıf
1 kase ceviz içi
3 yumurta
1 çay bardağı süt su karışımı
sıvıyağ(kızartmak için)
3 su bardağı toz şeker
1.5 su bardağı su

Kadayıfı geniş bir kasede harmanlıyoruz. Sarma yapacak kadar kadayıf alıp elimizde veya tezgahta yayarak açıyoruz . İçine ceviz koyuyoruz ve sarıyoruz. Kadayıf bitene kadar yada istediğiniz sayıya ulasana kadar bu şekilde sarıyoruz. Yumurtaları bir kaseye kırıyoruz. İçine sulu sütü döküyoruz ve çırpıyoruz.



Kadayıf dolmalarını sosa batırıyoruz ve elimizle fazlasını sıkıyoruz. Kızgın sıvı yağda kızartıyoruz. Şerbet malzemelerini bir tencerede kaynatıyoruz. Kızarttığımız kadayıf dolmalarını şerbete bırakıyoruz. Şerbetini çekince servis tabağına alıyoruz. Servis yaparken isteğe göre ceviz veya yeşil fıstık serperek sunabilirsiniz tatlınızı..

İlk kez yaptığım için şekil bozukluğu oldu.Birde şerbette ne kadar bekleteceğimi bilemediğim için az şekerli olmuştu :) meğer şerbeti çekene kadar içinde bekletmemiz gerekiyormuş. Ben daldırıp bikaç dakka sonra çıkarmıştım :D acemi işi bukadar oldu ama siz ben gibi yapmayın :)


Cevizli kadayıfıda başka bir gün veririm şimdilik bukadar :) iyi akşamlar..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder